5+6 díl o dietách – Bodová dieta a Dieta se sledování nutričních hodnot

Bodová dieta

Nebojte se! Není to dieta typu „Co vidím to zbodnu“!

Jde o obdobu diety založené na počítání kalorií, ale trochu složitější. Každé jídlo má přidělený počet bodů v závislosti na kaloriích, ale i na nutričním složení. Tím si nehlídáte jen kalorie, ale i způsob, jak Vaše tělo dané jídlo zpracuje, jak ho vyživí, a kolik na zpracování potřebuje energie.

Je zde nebezpečí, že budete hladovět, pokud se zaměříte na potraviny s nízkým počtem bodů a nedáte tak tělu vyváženou stravu. Zpomalíte metabolismus a ten bude pomaleji pálit tuky. Další dobrý způsob, jak dosáhnout jojo efektu.

Nebojte se dát si (hlavně dopoledne či k obědu) jídlo s vyšším počtem bodů, přemýšlejte i o nutričních hodnotách jednotlivých jídel, nespokojte se s jedním číslem (jen s počtem bodů).

Objednávka_konzultace_tlačítko

Kontrola nutričních hodnot

Kromě samotných kalorií tímto způsobem hlídáte i složení jídel převážně makronutrienty (bílkoviny, tuky, cukry). Pro tento způsob je nutné mít v hlavě nejen kalkulačku, ale hlavně databázi jednotlivých potravin. Tento způsob je dobrý v tom, že více přemýšlíte o tom, co jíte. Bohužel již nemáte přehled o mikronutrientech (vitamíny, minerály, stopové prvky), které jsou stejně důležité.

PROMOKÓD PRO KONZULTACI ZDARMA HUBNEME2016

Navíc, pokud jdete do restaurace, nemáte přístup k nutričním hodnotám. Jste na dobré cestě, ale přemýšlejte i o mikronutrientech, správně si rozvrhněte jednotlivá jídla a jezte alespoň 5x denně. Dostatečně pijte a vybírejte si potraviny z kontrolovaných zdrojů.

Komentáře