Jak zvýšit konzumaci luštěnin bez nadýmání a obohatit jídelníček o kvalitní vitamín C?

Hotové naklíčené mungo chutná jako čerstvý hrášek ze zahrádky! Tak neváhejte a udělejte si parádní jarní salát.

Mungo fazolky obsahují spoustu nutričně prospěšných látek, proteinů, minerály a vitamíny. Je ale obecně známo, že naklíčené semena mají vyšší nutriční hodnotu. Během klíčení klesá obsah nutrčině neprospěšných látek a také těch, které vedou k nadýmání.

Objednávka_ebook_tlačítko

Pokud necháme mungo nakličovat po dobu 4 dnů, poměry živin se výrazně změní.

BÍLKOVINY: obsah vzroste z 20 na 28% (vzrůstající % bílkovin v průběhu klíčení je zaznamenáno také u fazolí, hrášku, čočky i rýže). Je to způsobené tím, že během klíčení dochází vlivem hormonálních změn a nasakování vody k syntéze bílkovin a degradaci jiných látek

TUKY: klesnou z 1,7% na 1,4%. Pokles je způsoben využitím tuku jako energie ke klíčení

SACHARIDY: jsou vlivem enzymů během klíčení štěpeny na cukry jednoduché a ty jsou ihned využity jako energie pro klíčení a proto obsah sacharidů klesne z 64% na 54%

VITAMIN C: se v nenaklíčených semenech NEVYSKYTEJE, ale již po 24 hod klíčení vzniká v semenech až 13mg/100g vitamínu C, po 96 hod se tato hodnota pohybuje okolo 23mg/100g (nejedná se o výjimku pro mungo fazolky, vznik vitamínu C při klíčení je u mnoha obilovin a luštěnin.

Co z toho všeho vyplývá? Klíčení munga je velmi jednoduchá možnost, jak zvýšit konzumaci luštěnin a přitom se vyhnout nadýmání a navíc obohatit jídelníček o kvalitní vitamín C! Mungo stačí přes noc namočit do vody, druhý den vodu slít a pak už jen proplachujeme a sledujeme, jak nám vylézají z fazolek klíčky.

Dobrou chuť 🙂

Objednávka_konzultace_tlačítko

Komentáře